Max är finalist till hederspris "Alla tiders arbetsgivare"

Luleå 2017-11-20 09:30 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31) Under kvällen den 20 november delar Samhall ut Visa vägen-priset. MAX Burgers är tillsammans med Ica och Axel Johnson finalister till ett hederspris ”Alla tiders arbetsgivare”. Priset ges till den arbetsgivare som bäst visat vägen mot en mer inkluderande arbetsmarknad sedan Visa Vägen- priset instiftades för tio år sedan.

- Att vara finalist tillsammans med Ica och Axel Johnson är en ära. Tillsammans kan vi inspirera fler organisationer att ta tillvara på människors funktionsmöjligheter istället för deras nedsättningar, säger Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef på MAX Burgers,

Visa vägen-juryn har utifrån hundratals kandidater valt ut de tre arbetsgivarna. Motiveringen till nomineringen av MAX lyder: ”Max Burgers har under lång tid arbetat både engagerat och målmedvetet för ett mer hållbart samhälle. I en både intensiv och krävande bransch har de visat att arbetslag inte bara fungerar – utan också stärks av en större mångfald. Genom ett aktivt arbete och utbildningsinsatser har Max Burgers bidragit till ett ökat engagemang hos generationer arbetstagare inom servicesektorn.

- Oavsett vad så ser vi oss som vinnare, för våra arbetsplatser har vunnit nya stjärnor. Människor som har tillfört så mycket till gäster, kollegor och till oss som företag. Vårt Max-hjärta har vuxit under vårt mångåriga samarbete med Samhall. Vi har blivit mer öppna, mer ödmjuka och vi har rivit trösklar mot fördomar och okunskap, säger Christoffer Bergfors.

Visa vägen är ett hållbarhetspris som Samhall delar ut årligen till den arbetsgivare och den eldsjäl som gör mest för att öppna arbetsmarknaden så att fler personer med funktionsnedsättningar kan få ett arbete. MAX vann ”Årets arbetsgivare” 2009.