Max Arlanda - topp 3 i världen

Luleå 2008-02-26 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32) Den anrika tidningen Travel & Leisure har listat världens bästa flygplatsrestauranger. Och med i toppen - tillsammans med Gordon Ramseys lyxkrog på Heathrow - finns MAX Arlanda! Det hälsosamma utbudet med nyckelhålsmärkt mat samt mat utan tillsatta transfetter eller gmo ses som avgörande för placeringen.
- Det är ett kvitto på att vår hälsosamma linje ger resultat. Vi har länge varit övertygade om att vårt koncept ska gå hem internationellt, säger Richard Bergfors, VD på Max, som tog emot nyheten på en studieresa i USA.

Temat för undersökningen är hur man på bästa sätt kan fördriva tiden på en flygplats. De tre bästa företagen inom kategorierna restaurang, bar, lounge, butik och spa rankas. De två övriga restaurangerna, som rankas som nummer ett respektive två, är: Bonfire, Logan International Airport i Boston samt Plane Restaurant som är Gordon Ramseys lyxkrog på Heathrow i London.

För Max del kommer nyheten mycket lägligt. Inom kort planeras nämligen Max första utlandsetablering och med denna utmärkelse från en av världens mest ansedda tidskrifter ökar självförtroendet.

Läs mer om undersökningen på
CNN:s webbplats
.