MAX utmanar i Malmö!

Luleå 2008-06-17 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32) Nu är det klart. MAX öppnar äntligen sin första restaurang i Malmö. Efter flera års letande efter lämpligt läge avslöjar det norrländska familjeföretaget sitt senaste flaggskepp - på Stortorget i centrala Malmö. Skåne är den region där Max för närvarande växer snabbast.
- Det känns helt fantastiskt att snart få öppna i Malmö. Restaurangen är ett viktigt steg för vår framtida utlandsetablering, säger Richard Bergfors, VD på MAX.

Etableringen innebär runt 60-70 nyanställda inklusive flera chefspositioner. Det centrala läget mitt på Stortorget är viktigt. Och med tio meter i takhöjd kommer såväl inredning som design att bli minst sagt spektakulär. Men det ligger en hel del strategi bakom etableringen - närheten till Danmark och övriga Europa.

- Ja det stämmer, eftersom vi snart öppnar på andra sidan bron är det viktigt för oss att ha en restaurang i Malmö. Att vi även fått hundratals mail från Malmöbor som vill att vi ska öppna känns extra roligt, säger Richard Bergfors.