Idag öppnar Max i Oslo - första utlandsetableringen

Luleå 2011-05-12 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32) Efter framgångsrika år i Sverige öppnar idag Max sin första restaurang utanför Sveriges gränser, i Oslo. Planen är att öppna upp ett 40-tal restauranger med siktet på en miljard i omsättning. Franchisetagarna Start Gruppen tror på norsk succé tack vare Max fokus på smak och kvalitet, hälsa och miljö.
- Äntligen får vi servera våra goda burgare i Norge, detta är en milstolpe i Max historia och jag är oerhört stolt över mina medarbetare som kämpat för detta, säger Richard Bergfors, VD på Max.

Den första restaurangen slår alltså upp dörrarna idag på Karl Johans gate/Egertorget i Oslo, i Burger Kings gamla lokal. Och man har redan nu börjat leta efter fler lägen runt om i landet, detta för att följa planen om att växa snabbt på den norska marknaden med minst 40 restauranger. Det är familjeföretaget Start Gruppen som fått i uppdrag att öppna Max i Norge.

- Vi ser en stor potential med Max, de ligger långt före sina konkurrenter med såväl smak och kvalitet, miljö och hälsa vilket jag tror blir framgångsfaktorerna i den norska etableringen, säger Børre Fjeld Halvorsen, VD på Startgruppen.