Hamburger-SM: Rallyt om Sveriges godaste burgare är igång

Hamburger-SM: Rallyt om Sveriges godaste burgare är igång

Luleå 2008-03-13 00:00 Max arrangerar för andra året i rad tävlingen Hamburger-SM. Den 12 juni korar juryn vinnaren av Sveriges godaste hamburgare 2008. Tävlingen har blivit en succé och riktar sig till alla hemmakockar som är kungar vid grillen med ett gott och hälsosamt recept på hamburgare. Vinnaren får förutom äran en lyxig weekend för två till Berlin.

2007 strömmade recepten in från hela landet och juryn hade en svår men rolig uppgift att kora en vinnare.

- Förra året visade att det finns fantastiskt många duktiga hemmakockar som älskar hamburgare och kan utmana oss i att komponera välsmakande och hälsosamma recept, säger Richard Bergfors, VD för Max Hamburgerrestauranger.

Recepten ska utgå ifrån smak, kvalitet och hälsa som är Max viktigaste ledord. Alla matintresserade svenskar får vara med och tävla genom att anmäla sitt bästa hamburgerrecept på www.max.se. Tio semifinalister utses av Max Hamburgerrestaurangers chefskock. Fem finalister går därefter vidare till finaldagen den 12 juni i Stockholm där de får tillaga sina hamburgare samt bedömas av juryn på plats. En vinnare utses och förstapriset är en resa för två med Ryan Air till Berlin inklusive middag på lyxkrog.