Grand Deluxe Pepperoni ´n´ Cheese

Luleå 2016-10-20 07:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31) Idag finns den nya kampanjburgaren Grand Deluxe Pepperoni ‘n’ Cheese att beställa på alla Maxrestauranger. Den smakrika burgaren finns i två versioner, med svenskt kött och med svensk kyckling. Svensk pepperoni, Emmentaler och smältost ger en krämig och kryddig topping.

– Pepperoni ‘n’ Cheese är en smakrik burgare som tar för sig utan att vara stark. Influenserna kommer från hela världen men som vanligt använder vi bara svenskt kött och kyckling, säger Christoffer Bergfors, Max Sverigechef.

Grand Deluxe Pepperoni ‘n’ Cheese serveras med svensk kryddig pepperoni, krämig ost, Spicy Originaldressing, rödlök, krispig isbergssallad, svenskt kött eller svensk kyckling. Spicy Originaldressingen är smaksatt med srirachasås, som ger härlig hetta och smak - allt i ett Briochebröd som lindar in smakerna.

– För oss är det självklart att välja svenskt kött och kyckling. Svenskt kött håller hög kvalitet, Sverige har världens mest omfattande djurskyddslag och lägst antibiotikaförbrukning i EU, säger Christoffer Bergfors.

Max är branschledande inom hållbarhet och den enda rikstäckande hamburgerkedjan som bara använder svenskt kött och kyckling. Företaget var först i världen år 2008 med att klimatmärka menyn och man klimatkompenserar för hela produktionskedjan, från jord till bord. Tidigare i år påbörjade Max en klimatomställning av menyn, med utveckling av flera gröna och kycklingalternativ. Målet är att var tredje beställning ska vara något annat än rött kött år 2020.

Kampanjburgaren serveras i Max samtliga restauranger från 20 oktober och kostar från 74 kronor.